Wij zijn familiebedrijf Jos Heeren Transport dat is ontstaan in 1800. Wij hebben nog evenveel liefde en passie voor het vak dat wij uitvoeren. Van oorsprong stamt Jos Heeren Transport uit een bodedienst, gericht op het geregelde regionale vervoer. Jos Heeren Transport is zich meer gaan specialiseren in volumetransporten. Later zijn er meerdere logistieke activiteiten bijgekomen, waardoor Jos Heeren Transport een breed scala aan diensten kan aanbieden. Afhankelijk van de wensen en eisen, wordt in samenspraak met de klant bepaald hoe Jos Heeren Transport de klant het beste van dienst kan zijn.
Onder logistieke dienstverleningen vallen diensten zoals (volume)transport, beurstransport, webwinkel logistiek, op- en overslag, handling, VAL-activiteiten en reverse logistics. Wij zijn met name gespecialiseerd in volumetransport dat uitstrekt over heel Europa.
Een goede relatie met onze klanten en werknemers is voor ons van groot belang. Respect, samenhorigheid, service, betrouwbaarheid en het nakomen van afspraken zijn voor ons key elementen voor een langdurige en prettige samenwerking.
Tijden veranderen, de wereld gaat snel, als Jos Heeren Transport moeten wij inspelen op de nieuwe trends en kansen zien te vinden om onszelf te blijven ontwikkelen. Met de opkomst van e-commerce (webwinkels) zien wij een uitdaging in de webwinkel logistiek. Sinds 2013 biedt Jos Heeren Transport alles wat u nodig heeft om uw logistiek voor uw webwinkel zo goed mogelijk te kunnen regelen. Doet u waar u goed in bent, dan doen wij waar wij goed in zijn en dat is logistiek. Wij bieden o.a. voorraadbeheer, verpakking, verzending en bezorging aan. Zodat de geplaatste bestellingen georganiseerd en op tijd binnenkomen bij uw klanten.
Wat betekent dit voor u als klant van Jos Heeren Transport? Online verkopen zonder zorgen is waar wij naar streven. U bent vooral bezig met hetgeen waar u goed in bent, laat ons u ontzorgen in een naadloze logistieke afhandeling van uw orders. Geen ingewikkelde procedures of eindeloze discussies met een helpdeskmedewerker, maar rechtstreeks contact met een verantwoordelijk persoon. Jos Heeren Transport is klein van organisatie, maar groot in het denken en doen.
Om ook in de toekomst de kwaliteit te waarborgen heeft het managementteam van Jos Heeren Transport besloten om in 2007 te starten met het behalen van het Keurmerk Transport en Logistiek. Dit is een continue proces om ook in de toekomst een hoog kwaliteitsniveau te waarborgen.
Door de inzet van alle medewerkers van Jos Heeren Transport hebben wij in november 2007 succesvol de audit doorstaan van het Keurmerk Transport en Logistiek. Wij zullen er alles aan doen om de hoge kwaliteit van onze dienstverlening waar te maken. Na de eerste verlenging van het Keurmerk in 2010, is in november 2013 het Keurmerk Transport & Logistiek wederom met drie jaar verlengd. Wij danken daarvoor ook alle betrokkenen die dit resultaat mede mogelijk hebben gemaakt. De reactie “jullie zijn het keurmerk meer dan waardig” door de auditor geeft Jos Heeren Transport het bewijs dat het continue proces van verbeteren, de kwaliteit en service beheersen.
Door het behalen en onderhouden van het keurmerk Transport & Logistiek geeft een zekerheid dat Jos Heeren Transport aan hooggestelde eisen voldoen specifiek gericht op de transportbranche. Het is een streven naar continue verbeteringen van de eigen organisatie met voor ons als doel vertrouwen uitstralen naar onze klanten.
Voor meer informatie over het Keurmerk Transport en Logistiek verwijzen wij naar http://www.keurmerktenl.nl
De oorsprong van Jos Heeren Transport BV begint rond 1800 als Joseph Heeren een borgbrief ontvangt van de schepen van Eersel om zich te vestigen en te gaan huwen in Hilvarenbeek. Uit dit huwelijk komen twee dochters en een zoon, Arnoldus Johannes, voort.
Zoon Arnoldus Johannes Heeren vestigt zich in 1835 als timmerman aan het vrijthof en later aan de Wouwerstraat in Hilvarenbeek. Arnoldus trouwt met Johanna Janssen en in dit huwelijk worden 8 kinderen geboren, waarvan het tweede kind Joseph zich verder zou bekwamen als timmerman en rademaker.
Rond 1875 vestigt Joseph oftewel Jos Heeren zich aan de Doelenstraat aan Hilvarenbeek, waar de familie Heeren zich zo’n 100 jaar zou huisvesten om hun beroep uit te oefenen. Jos zal samen met zijn vrouw Margaretha Noijens 13 kinderen krijgen.
Rond 1900 zetten enkele van de kinderen van Jos – Jan, Noud, Piet, Sjaak en Fien – samen het bedrijf voort en Bram komt bij hen in loondienst. De activiteiten van de Firma Jos. Heeren & Zonen omschreven zij zelf als zijnde Voerman, Machinale Wagenmakerij, Auto- en Rijtuig- Verhuurderij. In de machinale wagenmakerij werden onder andere wagenwielen en doodskisten vervaardigd, er was zelfs een speciale koets binnen de familie voor het verzorgen van het vervoer van overledenen.
In 1921 werd de Handelsregisterwet ingevoerd. In dit jaar werd de Firma Jos. Heeren & Zonen officieel ingeschreven in het handelsregister.
Ondertussen trouwt Abraham Thomas (Bram) Heeren in 1931 met Maria Magdalena van der Steen. Tijdens dit huwelijk worden Greet, Sjef, Antoinette en Bram geboren. Doordat er binnen de firmanten van Jos. Heeren & Zonen geen kinderen worden geboren, worden Sjef en Bram verkozen tot opvolgers van de Firma Heeren. Dat zijn de kinderen van Bram die op dat moment in loondienst is van de firma.
In de jaren 1960 werd afscheid genomen van paard en wagen en werd er ook gestaakt met de begrafenisactiviteiten. De Firma legde zich meer toe op het goederentransport. Zo was er een vaste lijndienst op Tilburg.
Op zijn 16e jaar werd Bram sr. samen met zijn broer Sjef mededirecteur van de Firma Jos Heeren & Zonen. Dat was het begin van het transportbedrijf dat hij samen met zijn broer uitbouwde tot een grote speler in het volumetransport.
In 1970 is de besloten vennootschap in de wet gekomen, hierdoor is in dat jaar ook de naam veranderd in B.V. Transportond. v/h Firma Jos Heeren & Zn.
In 1980 verhuist het transportbedrijf naar de Bukkumweg 13 in Hilvarenbeek, op het op dat moment nieuwe industrieterrein de Bukkum. Daar is een nieuw bedrijfspand gerealiseerd met op- en overslag faciliteiten.
In 1986 maakte het transportbedrijf een groei door als volumevervoerder. Toen werd een contract afgesloten met een grote isolatieproducent in Nederland en de aanschaf van de eerste volumecombinatie was een feit.
De volgende generatie stond inmiddels weer klaar om ook intrede te doen in de transportwereld. In 1998 kwamen twee kinderen van Bram sr., Bram jr. en Franci, in de zaak werken. Bram ging als chauffeur aan de slag en Franci ging starten met het opzetten van een financiële administratie.
Na enkele roerige jaren achter de rug te hebben, volgde een nieuwe start met in 2004 de indiensttreding van Pieter voor de operationele taken.
In 2007 werd een vervoersovereenkomst aangegaan met Rotom Nederland B.V. in Son. Samen met Rotom zijn wij overeengekomen om met drie dedicated vrachtauto’s de transporten van Rotom te gaan verzorgen.
Dat het besturen van een transportonderneming meer voeten in aarde heeft dan enkel het besturen van een vrachtauto had Jos Heeren Transport B.V. inmiddels al ondervonden. Activiteiten, kosten en opbrengsten werden nauwkeurig in kaart gebracht en dat leidde uiteindelijk tot het behalen van het Keurmerk Transport & Logistiek. Een mijlpaal waar we zeer trots op zijn!
Na ruim 40 jaar in dienst te hebben gestaan van de firma, droeg in 2008 Bram sr. het stokje over aan zijn kinderen Franci, Bram jr. en Pieter. Vanaf dat moment zijn zij verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen Jos Heeren Transport B.V., ieder op zijn eigen vakgebied. Wat niet wegneemt dat Bram sr. nog bijna dagelijks actief is binnen de firma.
Na jaren voor SCA Packaging B.V. in Tilburg te hebben gereden, wordt in 2010 een driejarig contract afgesloten om als huisvervoerder op te treden.
In 2011 werd een Lang Zwaar Voertuig (LZV) aangeschaft. Na een jaar van experimenteren rijdt onze LZV nu dagelijks vast op een lijndienst voor Smurfit Kappa RapidCorr Eindhoven B.V.
Tot aan vandaag blijft Jos Heeren transport innoveren om aan de vraag van de hedendaagse transportwereld te kunnen voldoen.